Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcink_1
    Rider
    • 2010
    • 312

    Tu i wcześniej było o efekcie karetki. Proszę kolego poczytaj dokładnie zanim odpowiesz.
    Pozdrawiam

    Zamieszczone przez jamesbondzio
    LUKI, ... Niestety....A ja stawiam że jak miałeś efekt karetki to było to od początku turbo.

    mirek_p11, ale co w zamian? Wszędzie taki szajs.....


    Wczoraj oglądałem nowego Merca A-klase..... Hmmmmmm

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      dziękuję dobranoc :!:

      ja się wcale nie dziwię, że ASO ma nas wszystkich w dupie z CAXA jak jeden z drugim przyjdzie i powie, że słychać efekt karetki....


      btw
      czy Ty w ogóle wiesz o co chodzi z efektem karetki :?:

      poczytaj proszę cały temat i się ogarnij...
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • jamesbondzio
        L&K
        • 2009
        • 1174
        • Octavia III (5E3)
        • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

        marcink_1, hehehe jakbyś dokładniej wyczytał z opisu to znajdziesz miejsce, relacje i nawet foty ;-)

        a na koniec polecam lekture :
        kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

        teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

        Komentarz

        • piociel
          Rider
          • 2010
          • 526
          • Volkswagen

          Byłem wczoraj w ASO na diagnostyce.
          Zgłoszone problemy:
          1. Nierównomierne przyspieszanie w zakresie 1800 - 2400 obr/min
          2. Zdarzały się głośne uruchomienia, ale ze 3 razy i krótkie

          Co zrobiono.

          ad. 1 Nie stwierdzono usterki podczas prób dynamicznych (na wszelki wypadek nie dostałem logów z owych prób)
          ad. 2 "Według TPI uważa się głośne uruchomienia za usterkę jeżeli trwają powyżej 10 s"


          Pytanie: Czy to normalne, że nie dostałem żadnego papieru po całej zabawie?


          Było jeszcze parę punktów ale LUKI mi je przegonił i nie będziecie wiedzieli :P
          Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
          Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

          Komentarz

          • LUKI
            RS
            • 2005
            • 5776

            Zamieszczone przez piociel
            1. Nierównomierne przyspieszanie w zakresie 1800 - 2400 obr/min
            2. Zdarzały się głośne uruchomienia, ale ze 3 razy i krótkie
            ad. 1 Nie stwierdzono usterki podczas prób dynamicznych (na wszelki wypadek nie dostałem logów z owych prób)
            ad. 2 "Według TPI uważa się głośne uruchomienia za usterkę jeżeli trwają powyżej 10 s"
            reszta nie na temat - także edytuj swojego posta, bo zaraz zacznie się zajebisty OT



            generalnie olali Cię i tyle...
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz

            • piociel
              Rider
              • 2010
              • 526
              • Volkswagen

              LUKI, Na to wychodzi. Generalnie zaczynam mieć to w dupie. Auto jeździ. Myślę, że trochę panika została zasiana. Nie mam siły z nimi walczyć tym bardziej że nie jestem pewny tego, czy rzeczywiście coś złego dzieje się z autem, czy to tylko moja wyobraźnia powiązana z wpisami innych przewrażliwionych osób na forum.
              Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
              Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

              Komentarz

              • eaglemirek
                RS
                • 2010
                • 14107
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Zamieszczone przez piociel
                Pytanie: Czy to normalne, że nie dostałem żadnego papieru po całej zabawie?
                Ja serwisuję Czeszkę w Czechach :!: Do pracy silnika za bardzo póki co nie mam się co przyczepić ale czytając wątki o rozrządach w CAXA (przed kwiecień 2010), raz rok temu będąc na przeglądzie i w maju tego roku przed upływem gwarancji próbowałem ich podpuścić. Wg. czechów wszystko OK ale za każdym razem dostawałem papier iż taką usterkę zgłaszałem :!:



                CB Harry II ASC + Triflex

                Pozdrawiam Mirek!!

                Komentarz

                • Ceed1
                  Rider
                  • 2012
                  • 461

                  Jak się jedzie do ASO ( nie na przegląd ale też ) i się zgłasza jakieś usterki to dostaje się papier. Jest to zlecenie wykonania usługi gdzie jest wyszczególnione co klient zgłasza. ZAWSZE zatem jest ślad ( poważny ), że się zgłaszało daną usterkę.

                  Komentarz

                  • LUKI
                    RS
                    • 2005
                    • 5776

                    Zamieszczone przez piociel
                    LUKI, Na to wychodzi. Generalnie zaczynam mieć to w dupie. Auto jeździ. Myślę, że trochę panika została zasiana. Nie mam siły z nimi walczyć tym bardziej że nie jestem pewny tego, czy rzeczywiście coś złego dzieje się z autem, czy to tylko moja wyobraźnia powiązana z wpisami innych przewrażliwionych osób na forum.

                    no ja akurat nie jestem przewrażliwiony bo faktycznie mam już zmieniony nastawnik a jutro będę wiedzieć co i jak z łańcuchem i napinaczem...
                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                    Komentarz

                    • lend
                      Rider
                      • 2007
                      • 463

                      A tak z innej beczki i jeśli się mylę to mnie proszę poprawić.
                      Każdy piszący w tym wątku o "rozrządzie" pisze: pokazałem filmik, odtworzyłem dźwięk , w ASO nic nie usłyszeli albo coś tam usłyszeli.

                      Zawsze myślałem , że aby sprawdzić np: łańcuch rozrządu itp to do tego są jakieś narzędzia albo przynajmniej trzeba zajrzeć pod auto i zerknąć a nie ucho przystawić. :?
                      MÓJ SZKODNIK

                      Komentarz

                      • Xysiu
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 105

                        Jutro rano mam odbior auta po wymainie nastawnika. I pytanie (moze glupie) praktyczne - czy moge zadac od ASO wydania wymienionego nastawnika? Dodam, ze VW doklada sie do kosztow czesci i robocizny i podejrzewam, ze beda sie zabezpieczac potrzeba udowodnienia VW wymiany w postaci starej czesci. Upominac sie?
                        Pozdrawiam,

                        Krzysiek

                        ---

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27857

                        Komentarz

                        • idas
                          Elegance
                          • 2006
                          • 828

                          Zamieszczone przez lend
                          A tak z innej beczki i jeśli się mylę to mnie proszę poprawić.
                          Każdy piszący w tym wątku o "rozrządzie" pisze: pokazałem filmik, odtworzyłem dźwięk , w ASO nic nie usłyszeli albo coś tam usłyszeli.

                          Zawsze myślałem , że aby sprawdzić np: łańcuch rozrządu itp to do tego są jakieś narzędzia albo przynajmniej trzeba zajrzeć pod auto i zerknąć a nie ucho przystawić. :?
                          Dokladnie
                          Tego tez nie rozumiem. Dlaczego nie pojechac do ASO i nie zlozyc zlecenia sprawdzenia lancucha rozrzadu, czy np. nie jest rozciagniety?
                          VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                          VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                          Komentarz

                          • słoń
                            Elegance
                            • 2010
                            • 777

                            Dziś odebrałem autko po diagnostyce "TRERKOTANIA".Panowie stwierdzili ,że ten typ terkotu nie jest patologią. i OK.
                            wymieniono poza tym oprawki z żarówkami ze świateł do jazdy dziennej(jedno z nich przestało świecić),oraz zapalniczkę
                            autko zostało oddane ODKURZONE+++

                            Komentarz

                            • maselek2
                              Drive
                              • 2011
                              • 90

                              Xysiu, auto odebrane? Jak wrażenia po wizycie w ASO
                              Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

                              Komentarz

                              • endryu
                                RS
                                • 2006
                                • 3773
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Zamieszczone przez słoń
                                Dziś odebrałem autko po diagnostyce "TRERKOTANIA".Panowie stwierdzili ,że ten typ terkotu nie jest patologią. i OK.
                                wymieniono poza tym oprawki z żarówkami ze świateł do jazdy dziennej(jedno z nich przestało świecić),oraz zapalniczkę
                                autko zostało oddane ODKURZONE+++
                                Zajęli się mocno tematami zastępczymi co by właściciela "zbić z pantałyku" :!: :!: :!:

                                Wystawili dokumenty na wszystkie wykonane czynności :?:
                                W jakim ASO byłeś :?:
                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                =================================================

                                Komentarz

                                • słoń
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 777

                                  endryu, z tym terkotaniem to postawiłem wóz tylko dlatego bo sam miałem wątpliwości czy to terkocze faktycznie czy mi tylko w głowie.mój trkot nie jest taki jak na filmach u kolegów.
                                  co do tematów zastępczych to nie do końca tak jest.ja im zgłosiłem pozostałe usterki i mieli się tym też zająć.
                                  mam wpisy w książce serwisowej wszystkich wykonanych czynności,a ASO to ASO w Pile-tam kupowałem fure

                                  Komentarz

                                  • Xysiu
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 105

                                    Zamieszczone przez maselek2
                                    Xysiu, auto odebrane? Jak wrażenia po wizycie w ASO
                                    Auto odebrane i na razie brak poprzednich objawow :-) Po zaplonie ladnie i cichutko odpala - mam wrazenie, ze nawet ciszej niz wtedy gdy terkotu nie bylo. Wymieniony nastawnik + uszczelki (lancuch nie byl rozciagniety, napinacz podobno tez OK). Koszt czesci i robocizny w ASO z uwzglednieneim dobrej woli VW - 1270 PLN brutto.
                                    Zobaczymy jak bedzie to wygladalo w kolejne dni - na razie wyglada, ze problem ustapil. Jak pogoda pozwoli to w weekend czeka mnie dluzsza trasa gdzie przegonie silnik - zobacze czy cos innego przy okazji sie nie pozmienialo Stary nastawnik oczywiscie musial zostac w ASO - podobno celem zwrocenia go do VW do "dalszej analizy".
                                    Pozdrawiam,

                                    Krzysiek

                                    ---

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27857

                                    Komentarz

                                    • LUKI
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5776

                                      Zamieszczone przez Xysiu
                                      Wymieniony nastawnik + uszczelki (lancuch nie byl rozciagniety, napinacz podobno tez OK)


                                      u mnie było tak samo - nastawnik wymieniony na poprawny 03C 109 088 E, łańcuch i napinacz podobno był dobry - a po tygodniu mój doradca w aso gra w pingponga na emaile ze SKODA PL o nowy łańcuch i napinacz...



                                      Zamieszczone przez Xysiu
                                      Stary nastawnik oczywiscie musial zostac w ASO - podobno celem zwrocenia go do VW do "dalszej analizy".


                                      stary zostaje w celu 'rozliczenia' - gwarancja
                                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                      Komentarz

                                      • Xysiu
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 105

                                        Czy to znaczy, ze u Ciebie po tygodniu wrocily dokladnie te same objawy co przed wymiana nastawnika? U mnie problemem ktory sie ujawnil byl metaliczny dzwiek przy odpalaniu (nazwalem go terkotem) ktory trwal 2-3 sekundy po odpaleniu. Wiecej nic nie stwierdzilem.
                                        Pozdrawiam,

                                        Krzysiek

                                        ---

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27857

                                        Komentarz

                                        • LUKI
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5776

                                          Xysiu, dokładnie tak
                                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                          Komentarz

                                          • pascal
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 510
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            Panowie powiem wam tak... Miałem wymieniany nastawnik na gwarancji - ASO Grochowska - jak zgłosiłem rok temu na przeglądzie to nawet nie sprawdzali - bez gadania wymienili. Jeszcze zjebali robote bo jakąś uszczelke chujowo założyli i mi olej ciekł :diabelski_usmiech . Musiałem jeździć na poprawkę. To było pod koniec października w zeszłym roku. Gwarancja na auto minęła. W zimie było w miare ok. Terkotania pojawiły sie z powrotem jak nastały ciepłe dni. Jakis tydzien temu postanowiłem sie udac do ASO zeby w ramach gwarancji na częsci znów mi to wymienili - co mi tam zależy Zawiozłem im tez filmiki na pendrive itd itp. Jakież było moje zdziwienie ze Pan doradca serwisowy postawił diagnoze - " za mało oleju w silniku " ( nie musze nadmieniać ze sprawdzam to regularnie) . Cóż dolali (jeszcze kurwa 87 zł za olej zapłacic musiałem - a swój miałem w bagażniku)i stwierdzili ze jest ok. Pojechałem po samochód wieczorem . Wydawał mi go juz inny doradca. Mówie chodź Pan - posłuchamy razem. I zapyrkotał :? W takiej sytuacji Pan powiedział ze on wszystko przekaze temu drugiemu itd. Jako ze samochód jest mi na codzien potrzebny to nie zostawiałem tylko umóiliśmy sie na telefon. Za dwa dni zadzwonił juz ten szpec co to stwierdził ze oleju mało i mówi ze faktycznie , ze mu kolega przekazał ze to , ze sro, ze owo i ze mnie zaprasza itd. Ale juz mi na wstępie zaznaczył ze ma juz ze SKODA POLSKA jakies tam wydruki i specyfikacje i uwaga : " prosze Pana bo te silniki mają tak ze w temperaturach od 18 do 35 stopni celsjusza mogą występować takie objawy " :wink: Także podejrzewam ze za darmoszkę mi tego nie zrobią. Poprosze wtedy o opinie na piśmie ze jest wszystko ok i jazda. Jak sie rozpadnie to wtedy chyba będą musieli zrobić

                                            Komentarz

                                            • soszek1980
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 14

                                              Jest coś takiego w tych silnikach, że jak jest temperatura miedzy 17 a 33 stopnie sterownik silnika decyduje o dogrzaniu katalizatora. Wtedy następuje od razu zalanie silnika paliwem wzrost jego zużycia, na maxi-docie dochodzi nawet do 5,5 litra i obroty do 1300. Jest to norma, ale jak metal napier...... przy odpaleniu to jest nastawnik. NO ja toczę wojnę ze skodą i moim rozrzadem. Mam wstawić ten samochód teraz w tym tygodniu do warsztatu aby go jednak rozebrali i sprawdzili. Bo nie są pewni co może być. Mi ten metaliczny turkot zdarza się na ciepłym jak i zimnym silniku. Podobnież nie jest to napinacz bo wtedy objawy są na zimnym silniku. Auto po gwarancji!!!!

                                              Komentarz

                                              • LUKI
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5776

                                                Zamieszczone przez pascal
                                                Ale juz mi na wstępie zaznaczył ze ma juz ze SKODA POLSKA jakies tam wydruki i specyfikacje i uwaga : " prosze Pana bo te silniki mają tak ze w temperaturach od 18 do 35 stopni celsjusza mogą występować takie objawy " :wink:
                                                też już o tym słyszałem...

                                                to pismo ma nawet swój numer TPI...




                                                soszek1980,

                                                na gwarancji miałeś zmieniany nastawnik na 03C 109 088 E :?:


                                                kiedy skończyła Ci się gwarancja :?:
                                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                Komentarz

                                                • Marcinooo
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 332

                                                  Rozmawiałem ostatnio ze znajomym mechanikiem - pracował w ASO VW, odnośnie przejścia na olej 5w40. Stwierdził krótko: w TSI to podstawa robienie przeglądów do 15 tys km i przejście na troszkę gęstszy olej. To jego opinia.
                                                  Po drugie, jego zdaniem nie ma co panikować z tymi silnikami. Jak powiedział, tych silników sprzedaje się mnóstwo, a zgłoszeń o ewentualnych problemach jest stosunkowo mało. Porównał to do wejścia na rynek 2.0 TDI, gdzie z jego doświadczenia wynika, że zgłoszeń w ASO było więcej niż w TSI - ot taka jego opinia.

                                                  PS. Ja miałem profilaktycznie wymieniony nastawnik prawie rok temu i ODPUKAĆ mam spokój. Auto z 10.2009 r. Jeżdzę w 95% po mieście na krótkich trasach.

                                                  Komentarz

                                                  • LUKI
                                                    RS
                                                    • 2005
                                                    • 5776

                                                    Zamieszczone przez Marcinooo
                                                    Stwierdził krótko: w TSI to podstawa robienie przeglądów do 15 tys km
                                                    +1


                                                    wiem o tym i stosuję się do tego od nowości
                                                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...